Hľadať tu :-)

pondelok 24. októbra 2022

Dieťatko bez dušičky

Ahojte priatelia ❤

Včera ma prvýkrát zasiahla správa o tom, že vnúčikovi pána herca Miroslava Donutila prestalo deň pred termínom narodenia biť srdiečko. Neviem si predstaviť a úprimne ani nechcem, čo prežíva jeho nevesta a obdivujem ju, že s tým išla na svetlo sveta, aj keď do istej miery to chápem.

Zrovna dnes som prežila so synčekom dosť náročný deň, plný kriku a naháňania, ale som nesmierne vďačná za to, že je, že žije, že je zdravý. Vždy, keď čítam o takýchto prípadoch, tak ma zasiahne neskutočný pocit vďačnosti za to, čo mám, čo mi bolo dopriate, aj keď je to často náročné.

Trochu som sa o tom rozprávala s dievčatami von a veľmi ma prekvapilo, že sa jedna z nás zdôverila informáciami o tom, akú možnosť "rozlúčenia" dostala so svojim mŕtvym synčekom. Neviem, či sa už narodil bez dušičky alebo skonal krátko po narodení a v podstate je to jedno. 
To, že jej a jej manželovi umrelo dieťatko viem už od leta, neviem, ako je to dávno, ale aj tak tá bolesť nikdy neprestane, aj keď majú teraz krásneho zdravého synčeka.

Podľa mňa toto je absolútne najhorší možný scenár rodiť dieťatko bez duše. Úprimne, neviem, čo všetko by mi museli pichať, aby ma k tomu donútili a aj keď chápem riziká cisárskeho rezu, aj tak by som nenútila tieto ženy rodiť. Kontrakcie, bolesti a vedomie, že keď to konečne skončí, tak nič. Žiadne položenie na hruď, žiaden plač...
Naozaj toto si absolútne neviem predstaviť, 9 mesiacov je všetko v poriadku, už čakáte na ten svoj deň, kedy sa konečne uvidíte a zrazu len čierna diera, fyzická a hlavne nekonečná duševná bolesť a nikdy nezodpovedané otázky PREČO.

Prepáčte, že píšem o takýchto veciach, ale sama v sebe som si to potrebovala nejako spracovať a mne to ide najlepšie napísaním. 

Tak, či onak, som nesmierne vďačná za náš poklad, moje všetko najlepšie, ako mi nedávno priala maminka a ja som jej pohotovo odpovedala, že všetko najlepšie už mám a zároveň vzdávam hold všetkým rodičom, ktorí boli donútení pochovať svoje dieťatká a je to úplne jedno v akom štádiu tehotenstva či v akom veku dieťaťa a všetkým úprimne vyjadrujem sústrasť.

2 komentáre:

  1. Je to šílená situace. Doma navíc vše připravené a dítě už nepřijde. Podobné zprávy zasáhnou každého a každý si v tu chvíli pak váží svých zdravých dětí.

    OdpovedaťOdstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...