Hľadať tu :-)

utorok 7. februára 2023

Upozornenie na chybu

Ahojte priatelia :-)

Ani som sa nenazdala a prišiel mi do hlavy námet na ďalšiu úvahu. Včera som narazila na chybu v jednom článku tu na blogu, podotýkam nie gramatickú, to už veľmi ani neriešim, nie som učiteľka slovenčiny a blogy nie sú diktáty, aj tak je väčšina blogov, ktoré čítam, písaná v češtine, kde som čo sa týka gramatiky na tom rovnako dobre asi ako s gramatikou fínštiny.

Prvotne som chcela na nepresnosť v texte upozorniť, ale potom som sa zamyslela (áno, aj také sa občas stane) a si hovorím, že tá nepresnosť nie je žiadny dramatický zjav, nič podstatné sa tým nemení, nikto nie je ohrozený na zdraví a podobne a tak som len pochválila ideu, o ktorú v článku išlo a ktorú daná nepresnosť vôbec neovplyvňovala.

Ako by ste sa zachovali vy? Nedalo by vám to a upozornili by ste na chybu? Upozorňujete aj na drobné chyby/nepresnosti v texte/názve a podobne?

Priznám sa, že ak by išlo o niečo vážnejšie, trebárs o určenie niečoho nesprávneho alebo neviem, možno nejaký preklep trebárs v dávkovaní liekov, ktorý by eventuálne mohol niekoho ohroziť, tak sa zrejme ozvem, ale začínam mať pocit, že "dedkaviem" (ako hovorí moja mamina na svojho obľúbeného autora, hoci v jeho veku budem rada, ak sa budem vedieť ešte podpísať a nie písať knihy) a viac sa zamýšľam, či je nutné všetko komentovať a ešte aj verejne.
Občas mám pocit, že s príchodom a rozmachom internetu sa kdekto domnieva, že je všetko nutné komentovať a vyjadrovať svoj názor, aj keď k tomu vôbec nebol vyzvaný, ale to je už na inú úvahu.

Pekný deň priatelia :-)

Nikky

7 komentárov:

  1. Nikky, někdy nad tímto přemýšlím taky, ale zatím jsem též nedala vědět - ale jednalo se většinou o prkotinky, které spíš jen nechtě utekly.

    Osobně si myslím, že chybu může udělat každý a pokud na nějakou natrefíš u mě, klidně dej vědět. (Upřímně, občas bych byla za korektora i ráda :-) Někdy se třeba seknu u čárek v souvětích a tápu...)

    Kdysi ještě za dob bloguje.cz u mě často komentoval Henry Psanec - měl neobyčejně kultivovaný projev a on uměl na případnou chybku upozornit tak krásně a mile, že to bylo ve výsledku fajn :-)

    Jinak obecně, kdybych to chtěla řešit a nebyla si jistá, jak na to - asi bych volila formu vzkazu do mailu - velká část blogů nějaký ten vzkazovník má.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na to je těžká odpověď. Asi záleží, kdo je autor příslušné chyby. Někdo je rád za upozornění, neboť se rád poučí a doplní si nevědomosti a ještě za to poděkuje. Někdo se cítí dotčený, co si to někdo dovoluje řešit takové hlouposti, že prudí a shazuje ho. Tedy záleží kde, komu a jakou formou. Základ je spíš mlčet, přeci jen to je jen blog obyčejného člověka, který se neživí jazykem a literaturou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš úplnú pravdu, záleží ako by to daný človek vzal.
      Išlo o nepresnosť v informácii, ktorá tam bola napísaná, ale nebola nijako závažná a v podstate článok ako taký sa toho netýkal.
      Literatúru a jazyk ako taký na blogoch neriešim, určite mám aj ja plno preklepov a chýb.

      Odstrániť
  3. Nikky, včera jsem tady psala komentář a dnes není vidět. Nespadla jsem do spamu? Nějak se mi to teď stalo u více blogů a nevím proč.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, na mail mi prišiel, pokúsim sa s tým niečo urobiť. Robí mi to ešte s jednou babou, že niektoré mi zverejní a niektoré nie od nej. Netuším prečo.

      Odstrániť
    2. No nepodarilo sa mi ho nejako vytiahnuť, tak ho skopírujem:

      Nikky, někdy nad tímto přemýšlím taky, ale zatím jsem též nedala vědět - ale jednalo se většinou o prkotinky, které spíš jen nechtě utekly.

      Osobně si myslím, že chybu může udělat každý a pokud na nějakou natrefíš u mě, klidně dej vědět. (Upřímně, občas bych byla za korektora i ráda :-) Někdy se třeba seknu u čárek v souvětích a tápu...)

      Kdysi ještě za dob bloguje.cz u mě často komentoval Henry Psanec - měl neobyčejně kultivovaný projev a on uměl na případnou chybku upozornit tak krásně a mile, že to bylo ve výsledku fajn :-)

      Jinak obecně, kdybych to chtěla řešit a nebyla si jistá, jak na to - asi bych volila formu vzkazu do mailu - velká část blogů nějaký ten vzkazovník má.

      Odstrániť
    3. No práve, že sa tu jednalo o drobnú nezrovnalosť, len ma to nejako donútilo sa zamyslieť :-)

      Úprimne, na češtinu by som si netrúfla, už asi ani na slovenčinu.

      Tak to muselo byť super :-)

      To je skvelý nápad, úprimne, ani mi to nenapadlo, hoci na blog.cz som to využívala pomerne často :-)

      Odstrániť

Týždeň 19. 03. 2024 - 25. 03. 2026

Utorok - Mám strašne pocit, že som sa vrátila do čias na rodičovskej. Proste rána také pomaličké, potom prechádzka, obed, spánok, upratovani...