Hľadať tu :-)

štvrtok 4. februára 2021

O bezpodmienečnej láske

Dobrý večer priatelia (vybehnime na polia, čaká nás noc plná melódie

...sorry, nedalo sa odolať). Tak ešte raz, dobrý večer priatelia alebo dobrú noc, čo sa praje o 22:30? 

Takto na večer by som sa chcela zamyslieť na tému bezpodmienečná láska. Zažívam takú a je to úžasné. Je úžasné vedieť, že na svete je osôbka, ktorá ešte ani nerozpráva, ale aj tak vás miluje presne takých, akí ste. Nechce ma vyššiu, nižšiu, štíhlejšiu, tučnejšiu (no to hádam naozaj nie 😁😁😁), modrookú, blonďatú. Chce ma takú aká som. Je mu jedno, či máme dokonalo upratané alebo že by bolo na čase upratať hlavne jeho jedálenskú stoličku, je mu jedno, či dojčím alebo kŕmim umelým mliekom, hoci jeho samotného by to malo najviac zaujímať. Jediné, čo chce, aby som bola pri ňom, keď ma potrebuje. Náš syn. Piaty element. Dokonalá bytosť. A na oplátku ja ho milujem takého aký je. Chcela by som, aby bol iný? Občas by som si priala, aby menej kričal, to je pravda. ale je zdravý zvedavý úžasný, čo viac si priať? Mal by už sedieť? Hm....no však raz sa to naučí. Dnes bol prvý náznak. Neštvornožkuje? Možno ani nebude. Aj to sa stáva. 
Jediné, čo by som si priala, hoci viem, že je to nereálne, aby bol vždy zdravý. Alebo aby mal aspoň bežné a nezávažné ochorenia a choroby. To je moje jediné prianie a ešte by bolo fajn, keby ma stále ľúbil takú, aká som. 

12 komentárov:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. IMHO děti se teprve naučí od nás milovat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prosím, čo znamená skratka IMHO? :-)

      Odstrániť
    2. Chatovací zkratka. In my humble opinion. Dle mého skromného názoru

      Odstrániť
    3. Ťažko povedať, podľa mňa cítenie emócií je vrodené. Od nás sa možno učia ako lásku prejavovať. Neviem. Ja žiaľ nie som vedec, tak je to tiež len môj skromný názor. Keď vidím, ako sa Pampúšik usmieva, keď príde Milý z práce a ako sa mu rozžiaria očká, tak vyzerá ako teenegerka, ktorá vidí svoj idol.

      Odstrániť
    4. Jistě, že cítění emocí je vrozené. Emoce (vyhledávání příjemného - slast, euforie, spokojenost/ a vyhýbání se nepříjemnému - strach, úzkost, hněv) jsou prý jedinými motory jednání. Nic jiného člověka k jednání nepohání....
      Něco jiného je, jak těch emocí dosáhnout. Mít slast z rozdávání, to je třeba se učit. Někdo se to nenaučí za život.

      Ale dost poučování, blogujeme, abychom právě své pocity sdíleli a vyjádřovali.


      Odstrániť
    5. Nevnímam to ako poučovanie, skôr ako rozšírenie obzorov :-)
      Áno, to súhlasím, že mať radosť z rozdávania má málo ľudí, proste sa to nenaučia, necítia to.

      Odstrániť
  3. Milé zamyslenie, ktoré mi v tento pochmúrny deň vykúzlil úsmev na perách. Je pravda, že láska detí (ktoré ešte nevedia zakrývať emócie, ako dobré, tak zlé) je niečo neopísateľné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, to ma teší, že som vykúzlila úsmev. To je veľká pochvala. Deti sú neskutočne úžasné bytosti. Najrýchlejších, najúžasnejších 9 mesiacov môjho života.

      Odstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...