Hľadať tu :-)

piatok 28. augusta 2020

9. týždeň

Ahojte,

dnes som sa rozhodla robiť materský deníček. Možno v 9 týždni života dieťaťa je to neskoro a vlastne tým preskočím celé šestonedelie, ale snáď to prežijeme, však bude to hlavne môj denníček, tak hurá do toho.

Utorok - partner išiel do práce, podobne ako v pondelok. Malý bol ale plačlivejší. Na internete som sa dočítala, aj aký roztok sódy bikarbóny (pol deci prevarenej vody a štipka sódy). Takže ráno som zarobila roztok, omyla som v ňom cumlík a cumlíkom som potrela malému pery. Na šťastie moc neprotestoval. Napísala som bývalému kolegovi, či je doma a či má niečo na práci, či ho môžem prísť pozrieť. Slovo dalo slovo a tesne pred desiatou som vyrazila. Cez bahno po pondelkových záplavách som nakoniec po necelej hodinky trafila ku kolegovi, odtiaľ sme ešte išli do Kauflandu, mala som utkvelú predstavu, že zoženiem cumlík značky Nuk. No, nemali.

Drahý mi písal, že bude chodiť na 12tky a dnes bude musieť zostať do 18tej. Tesne pred 18tou mi volal, že sa pokazil stroj a že zrejme bude musieť ostať dlhšie, takže skončil o 19tej. Chcela som ho ísť počkať s malým, ale nejako sme sa neporozumeli a chvíľu sme sa hľadali, ale nakoniec sme sa našli. Večer sme pozerali 9-1-1 a 9-1-1 Texas.

Streda - Drahý išiel pomôcť pani na byt, my sme boli s malým doma. Pusinka sa mu už takmer celá zahojila, ešte mal pár bielych fliačikov na jazyku. Podvečer sme išli na prechádzku do parku, kde som fotila najnovší prírastok a odtiaľ sme ešte išli na rýchlo nákup do Lidlu. Pri pošte sa trochu rozplakal, ale tých pár minút domov sme to už zvládli.

Štvrtok - malinký sa zobudil tesne pred piatou, prebalila som ho, nakŕmila a v podstate uložila k Jarkovi spať do postele, obliekla som sa, umyla a vyrazila na autobus do Bratislavy. Prišla som k obvodnej, sestrička mi vzala krv, predebatovali sme tlak, chceli aj moč, takže som šla na WC, čo mi aj padlo vhod. Zajtra výsledky. Bola som už hrozne hladná, vybrala som si koláče, ktoré som si kúpila včera v pekárni a išla som do Cubiconu. Prekvapilo ma, že už je otvorená DMka a tak som do nej zašla a kúpila malému krabičku na cumlík a bambusovú osušku od rovnakej firmy ako má tie dve doma, ktoré som objednávala z mall.sk.

Krátko pred 9tou som sa prihlásila na poliklinike. Do ordinácie som vošla 09:25. Do vtedy som si čítala poslednú "Dánovku". Doktorka skontrolovala žiadosť, opečiatkovala, zbežne prebehla správu. Spýtala sa, či už bol menzes. Tým som si nebola istá, keďže krvácanie bolo krátko po krvácaní z pôrodu a slabé. Doktorka skontrolovala ultrazvukom vnútorné pohlavné orgány a povedala, že je všetko v poriadku. Pokontrolovala jazvu, spýtala sa, či neboli problémy s hojením. Potom sa spýtala, či budeme riešiť antikoncepciu, predstavila mi jednu, ktorá by mohla byť vhodná vzhľadom na moju hmotnosť a vysoký krvný tlak. Nebola som tým extra nadšená, dúfala som, že sa porozprávame o inej možnosti antikoncepcie, ale keďže mienim zmeniť doktorku, tak som to moc neriešila. V lekárni pri poliklinike som chcela ten recept vybrať, ale túto antikoncepciu ani nemali skladom.

Rozhodla som sa zastaviť v Avione, tam som skoro odpadla koľko hračiek mali pre miminká a objavila som pár nádherných kúskov pre dievčatká. Keby mi niekto dokázal na 100% zaručiť, že by bolo dievčatko, možno by som sa dala prehovoriť aj na druhé, tak o 3-5 rokov.

Domov som prišla na obed a potom to už celé nejako zbehlo. Akurát sme ešte boli v Tescu a v lekárni mi nevedeli vydať antiku, lebo moja poisťovňa mala nejaký výpadok. Paráda

Piatok - malý sa zobudil v noci okolo pol druhej, dala som mu papať, potom sa zobudil až keď bol už partner preč, asi po 6tej, napapal sa a išiel ešte spinkať. Opäť horúčava, cez deň bol z toho mierne mrzutý, ale keď som si ho ošatkovala, tak zaspal. Podvečer prechádzka do parku.

Sobota - taká klasika, deň zbehol ani neviem ako, boli sme v Tescu

Nedeľa - 2 mesiace. Vážne? Niekedy mi to príde ako včera. Opäť som bola v Tescu. Vytešovala som sa z dievčenských vecičiek. Milujem tie ružové tóny. Proste to mám tak.

Pondelok - Doma s drahým. Je super, keď má takto voľný deň. Boli sme sa spolu prejsť ako rodinka. Dosť fúkalo, tak malinký dostal čapičku, neprotestoval.

4 komentáre:

  1. Toto letí, dva měsíce už jsou fuč. S doktorkou tedy spokojená nejsi, že jí chceš měnit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, riadne rýchlo to zbehlo. Nie, spokojná nie som.

      Odstrániť
  2. To je moc fajn, psát si takovýto deník. To mě zpětně fakt mrzí, že jsem si toho z dob mateřské nezapisovala víc. Ono pak tak najednou vše docela rychle uteče :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Mňa mrzí, že som si viac (resp. aspoň niečo) nepísala už na tehu. Teraz si niektoré udalosti pamätám, ale už neviem presne kedy to bolo a je mi to trochu ľúto, napr. viem, že jedno ráno sa malému čkalo tak, že mi išiel z brucha vyskočiť, ale vôbec netuším, kedy to bolo časovo, či som ešte chodila do práce, či som už bola doma a takéto veci, preto tento denník materský by som aspoň trochu chcela uchovať.

      Odstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...