Hľadať tu :-)

štvrtok 28. júla 2022

Manca Schwalbová - Vyhasnuté oči

Ahojte priatelia. Ďalšou knihou, ktorú by som si sem rada uložila ako prečítanú a stručne zrecenzovanú je táto.
Prečítala som ju u maminy, kde sa to tematikou koncentračných táborov, obzvlášť z Auchwitz-Birneau dosť hemží. 

Táto konkrétna kniha rozpráva jedenásť príbehov žien, ktoré Manca stretla počas svojho pobytu. Sú jej osobnými spomienkami na spolupracovníčky v lágri, ale aj na pacientky.

Moje hodnotenie: Je to v celku príjemná kniha v rámci možností danej tematiky. Smrť je popisovaná len veľmi mierne, skôr sa jedná o príjemné až úsmevné spomienky, ktoré však končia úmrtím kamarátiek. Avšak, pre niekoho, kto už má skúsenosti s knihami ako sú Tetovač z Auchwitzu, Mengeleho dievča a podobne, je ešte dosť príjemná.



2 komentáre:

  1. Lákavá knížka. Literatura s touto tématikou je velmi zajímavá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, ja to mám paradoxne celkom rada, aj keď občas musím na chvíľu knihu zatvoriť, rozptýliť sa a nie moc živo si danú scénu predstaviť

      Odstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...