Hľadať tu :-)

utorok 6. júna 2023

Kamila Kopsová/Petr Kops - Tiger robí uáá uáá

Ahojte priatelia 💗

K tejto knihe som sa dostala v rámci jednej NKS (narušená komunikačná schopnosť) na FB. Keďže sa venuje problematike poruchy pozornosti z pohľadu dieťaťa, hneď ma zaujala a kúpila som si ju od jednej pani zo skupinky. Prišla v krásnom, neporušenom stave.

Stručný obsah:
Hlavný hrdina Jakubko má kamaráta tigra, ktorý ho núti robiť činnosti, ktoré rozplačú maminku a nahnevajú tatina a vyrušujú pani učiteľku. Postupne sa naučí, že tiger nemá žiadne pravidlá, ale napriek tomu sa ho pokúša skrotiť a skamarátiť sa, aby bolo určené, kedy sa môžu blázniť a kedy nie.

Môj názor: knižočka ponúka zaujímavý pohľad na nepozornosť/hyperaktivitu z pohľadu dieťaťa a jeho vnútorného prežívania, kedy by aj chcelo splniť predstavy/očakávania rodičov/učiteľov, ale vnútorný hlas/tiger mu to nedovolí a káže mu skákať, behať, vystrájať.



2 komentáre:

  1. Zajímavá knížka. Pampi má ADHD?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uvidíme, zatiaľ nemá nič, len zníženú pozornosť. Neviem presne deliacu čiaru medzi ADD a ADHD.

      Odstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...