Hľadať tu :-)

sobota 1. apríla 2023

Michaela Ella Hajduková - Zlatovlásska

Ahojte priatelia :-)

Pomaly sa dostávam k čítaniu a tiež k malým recenziám. Túto knižku som čítala a dočítala ešte v minulom roku.

Kupovala som ju tuším v roku 2020 alebo dokonca 2019 mojej mamine, keďže tá si vtedy dosť "fičala" na nacistickej a holokaustovej téme. Tiež to bolo jedno z mála ráz, kedy som danú knihu neprečítala ešte pred ňou. Preto som si myslela, že sa jedná o autentické rozprávanie, ale je to vymyslený príbeh na pozadí historických okolností.

Jedná sa o príbeh ženy, ktorá od svojej nehody v rannej mladosti, nestarne, čo sa samozrejme veľmi páči nacistickým Nemcom a tak ju zavrú a s pomocou jednej lekárky sa jej podarí utiecť a následne sa skrýva v tajnej izbe v jej dome, kde nemôže vychádzať, iba občasne v noci. 
Raz takto v noci narazí na syna svojej záchrankyne a tí sa do seba zamilujú. Napriek podmienkam a nacistickému režimu sa im podarí utiecť do Nórska, kde prežijú spokojný život.


2 komentáre:

  1. Musím říct, že knížky ani filmy z období války nedávám. Na první pohled bych si tuto knihu taky nevybrala, ale jak o tom píšeš, tak to asi nebude tak drastické - a hlavně mám ráda dobré konce :.-)


    Sis hrála s nastavením blogu, že? Se mi to tady zdá nějaké jiné :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moja mami na nich istú dobu "fičala". Niektoré sú fakt na hranici prečítateľnosti, hlavne ak má človek dobrú predstavivosť.
      Táto však bola skôr romantická idylka na pozadí nacistického režimu. Dobre sa čítala, dobre to skončilo, aj keď ako ten príbeh bol nereálny, ale ako oddychovka super.

      Jojo, hrála a ešte budem, keď si na to nájdem čas a chuť, keďže tieto nastavenia mi veľmi nejdú

      Odstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...