Hľadať tu :-)

piatok 8. októbra 2021

Téma mesiaca október: rodina

Ahojte priatelia 💞 prajem vám krásny deň.

Najprv som mala mala ambíciu vyjadriť sa aspoň k jednej téme mesiaca každý mesiac (😁😁😁😁😁 moje vnútorné ja sa zadúša smiechom). No tento mesiac ma oslovili obe témy a dúfam, že sa stihnem vyjadriť k obom. Teda minimálne k téme rodina sa určite vyjadriť chcem.

RODINA pre mňa znamená taký nejaký strop, rodina je pre mňa niečo také posvätné, niečo, za čo som ochotná bojovať, možno až za hranice. Úprimne si neviem predstaviť, že by som sa s niekým s rodiny nebavila, že by som sa nesnažila o urovnanie vzťahov. Dosť sa trápim aj tým ako sa rozkmotrili naše vzťahy so starými rodičmi Pampúšika. Je to také zvláštne, v podstate by mi to mohlo byť jedno, ale tak sú to synčekovi starí rodičia a ja by som s nimi rada vychádzala aspoň slušne, nič zlé mi neurobili, dovolím si tvrdiť, že ani ja im, aj keď chápem, že to môžu vnímať inak, ale príde mi to celé také, ja neviem. Neviem si predstaviť, čo by mi musel urobiť človek, aby som sa mu neozdravila. Ako ja viem, že to nehovorí nič o mne, ale aj tak sa cítim taká nejaká ja neviem akože čo som to za človeka, keď ma niekto ani neodzdraví. Áno, ja viem, hovorí to o ňom, nie o mne, ale ten sebaponižujúci pocit tam ostáva, ale opäť som "Fidelína" a odbáčam od toho, čo som chcela.

Priznám sa, že som neuvažovala nad založením rodiny. Kto ma pozná vie, že som nechcela mať deti. Pred dvomi rokmi, keď som otehotnela, sa všetky tieto moje názory neskutočne zmenili. Hovorí sa, že dieťa ženu/dievča zmení a tiež sa hovorí, že je to klišé. Poznám pár dievčat/žien, ktorým to priority teda nezrovnalo ani náhodou, ale sama za seba môžem napísať, že mne to teda hodnoty prehodilo neskutočne. Už počas tehotenstva som získala hlavne v práci taký automatický nadhľad, nie že by ma niektoré veci už nerozčuľovali, ale ako som vedela, že čoskoro tam už nebudem a že stres bábätku nerobí dobre, dostávali sa všetky tie okolnosti na úplne inú úroveň. Chceš dať telefóny na poličku úplne na kraj, daj, však teba budú zháňať, keď padnú z 5m výšky, nie mňa. Alebo som ich jednoducho preskladnila bez slova komukoľvek. Ale aj tak celkovo, to vedomie, že máte vnútri svojho tela živého tvora, to je niečo neskutočné. 

Tehotenstvo a materstvo mi otočilo dá sa povedať celý život, hlavne ten vnútorný. Možno navonok vyzerám stále tá istá Nika ako aj predtým, ale v hlave, v srdci, v myslení, v cítení nastal tak obrovský prevrat, že by som povedala, že takého ja nie som schopná.

Rodina je základ. Rodina je všetko. Vážte si members of family, nech sú akíkoľvek, nech s nimi nesúhlasíte. Nikto nie je dokonalý, ale raz môže nastať fatálna situácia a vy už nedostanete možnosť povedať niekomu niečo dôležité. Niekedy sa bojím, že moja starká neuvidí svojho pravnúčika. Úprimne, ani neviem, či by mala záujem, ale ja by som to veľmi chcela. 
Keď som bola mladšia, hovorila, že ona už čaká len na moju svadbu, že potom už umrie (hej, starší ľudia mávajú vo veľkej obľube tieto pohrebné reči 😕😱). Kedysi som jej so smiechom hovorila, že to bude asi žiť večne. Dnes si to myslím tiež, teda, to, že sa nevydám, ale dnes mi je to už ľúto. Myslím, že v kútiku duše sa každá žena chce vydať, mať deti, mať rodinu a ja tiež. 
Dúfala som, že v blízkej dobe budeme mať všetci rovnaké priezvisko, teda Darca, Pampi a ja, že budeme "skutočná" rodina. Je rovnaké priezvisko dôležité? Pre mňa áno. Viem, som možno naivná, možno sú moje sny úplne mimo realitu, ale sú moje...

Viem, poznám rozvodové štatistiky a partnerské štatistiky sú na tom ešte horšie, akurát tie matrika nezaznamenáva. 

Tak na dnes radšej všetko. 

Ľúbte sa, konajte dobro a vážte si samých seba a svoju rodinu.

N.K.

4 komentáre:

  1. Podle mě jsi rozený mateřský typ :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Iwka. To by som o sebe asi netvrdila, ale robím, čo môžem :-)

      Odstrániť
  2. Máš pravdu, těhotenství sice tolik ne, ale mateřství, to tě hodně změní

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne 😍 ale som za tých 16 mesiacov neskutočne vďačná

      Odstrániť

Týždeň 19. 03. 2024 - 25. 03. 2026

Utorok - Mám strašne pocit, že som sa vrátila do čias na rodičovskej. Proste rána také pomaličké, potom prechádzka, obed, spánok, upratovani...