Hľadať tu :-)

štvrtok 30. apríla 2020

1. poradňa alebo partner prvýkrát na gyno

Ahojte moji imaginárni čitatelia Usmívající se Moja prvá oficiálna poradňa v tehotenstve bola stanovená na 26. 11. o 09:00. Môj úžasný partner išiel so mnou a ja som veľmi chcela, aby videl ten tĺčúci zhluk buniek ako ja pred cca mesiacom. Vôbec mi nedošlo, že "embryo" sa neustále vyvíja a hlavne za tie 4 týždne dostane podobu mikro človiečika.
Najprv som vošla do ordinácie, doktorka ma odvážila, odmerala mi tlak, spýtala som sa na výsledky z EKG, tie vraj neboli dobré, takže volala internistke a nakázala ma objednať sa k nej aj kvôli tomu, že mám taký vysoký tlak akoby som sa na tlak ani neliečila. Potom nasledovalo vyšetrenie vaginálnou sondou a konečne prišiel ten okamih, kedy som uvidela našu dcérku znovu. Živú a zdravú (áno, áno, v tej dobe som ja aj celá rodina boli presvedčení, že je to dievčatko, ale to je už iný príbeh).

Po chvíľke som sa opýtala, či by to mohol vidieť partner, na čo doktorka povedala, že samozrejme a sestrička zavolala "otecko" do čakárne. Na to teda prišiel dnu môj najdrahší bledší ako stena za ním a vyjavene sa díval na monitor nad nami. Naša Meggie už vôbec nevyzerala ako zhluk buniek. Jasne bolo vidieť, kde má hlavičku a kde telíčko, ručičky, nožičky, aj keď podľa záznamov mala iba 35mm. Po chvíľke nám pani doktorka vytlačila dve fotografie, obe dala aj menšiou brožúrkou do rúk partnerovi a poslala ho počkať do čakárne.

Ja som potom zliezla z kresla, obliekla som sa a pani doktorka mi vypísala tehu knižku, dala mi nejaké ďalšie materiály a aj balíček promo produktov pre tehu, ktorá obsahovala plienku, olej, malilinký Bepanten krém a nejaké prospekty. Ak to všetko nájdem a budem schopná, možno vám to sem ešte niekde niekedy nafotím.

Ďalšie rande sme si dohodli na 05. 12. o 08:00 kvôli odberom krvi.



A moja obľúbená lekráska správa:
Tehotenská poradňa, h12 (neprišla som na to, čo je to h, podľa mňa tam má byť t ako týždeň)(podľa poslednej menšturácie)
Predmet: žena, fyzická forma v norme, vysoký krvný tlak
Objektívny nález: vnútromaternicové tehotenstvo, 1. živý plod, kg 100,8, moč PH 5, Bielkoviny prítomné
Tlak krvi: pravá ruka:137/93
Lavá ruka: 144/94
Ultrazvuk: 1 živý plod, veľkosť ešte nezodpovedá scríningu (CRL35 - 10+3)

Crown Rump Length resp. v inej literatúre Cranium Rumph Lenght) - je v podstate odhad dĺžky dieťatka od temena po kostrč.
Robí sa najmä na začiatku tehotenstva a podstatný údaj je to hlavne pre ženy, ktoré majú nepravidelný menštruačný cyklus, či iné problémy, ktoré zabraňujú určiť konkrétny termín poslednej menštruácie.
Podľa tejto veľkosti sa totiž dá na začiatku tehotenstva určiť približný gestačný vek a teda aj približný dátum pôrodu. (v 11. týždni má dieťatko cca 45 mm, v 14. týždni tabuľkovo 84 mm).
10+3 = 11 týždeň tehotenstva.
Takže podľa poslednej menzes som bola v 12tom týždni, podľa vývinu dieťatka na začiatku 11teho. To iba dokazovalo to, že presne viem, ktorým stykom bolo naše dieťa počaté.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Týždeň 09. 04. 2024 - 15. 04. 2024

Utorok - Udržuj si odstup od ľudí, ktorí nikdy nepripustia, že urobili chybu...ktorí urobia všetko preto, aby si mal Ty pocit viny, že si s...