Hľadať tu :-)

streda 15. novembra 2023

O nevere

O téme nevery som premýšľala už viackrát, ale úprimne, nepamätám si, kedy naposledy som sa o tom bavila s mužom, ak nerátam jeden rozhovor v aute, ktorý prebehol pred dvomi týždňami. Bol to veľmi zaujímavý rozhovor a úprimne, prekvapilo ma, aký pohľad na neveru má dotyčný, hoci sám nie je verný typ ani náhodou. Od vtedy na tie rozdiely myslím...

Až do vtedy som si vlastne ani neuvedomila, že nemám na to, čo je pre mňa nevera, jasný názor. Pre niekoho je aj flirt alebo horúce správičky nevera, pre niekoho ani sexuálny styk so všetkým nemusí. Ja som zistila, že mi najviac vadí asi duševná rovina nevery. Teda, nie že by mi tá telesná nevadila, ale vlastne si myslím, že najdôležitejšie je, aký dopad má daná nevera na ten pôvodný vzťah. 

Myslím si, že najdôležitejšie je, aby sa na ponímaní nevery zhodli hlavne tí partneri. Spätne si vlastne uvedomujem, že v každom vzťahu, bola tá hranica nevery, niekde inde.

A dá sa nevera odpustiť? Tak týmto si vôbec nie som istá a osobne si myslím, že nie. Aj keď poznám ľudí, ktorí išli spolu ďalej, ale osobne si myslím, že ten vzťah už nikdy nebude taký ako predtým. 

Niekde som raz čítala, že každý vzťah raz prejde neverou. Ja pevne verím, že úplne každý nie. Aj keď, keď sa v práci nudím, tak si čítam kde-čo na nete a natrafím tam na nadpisy typu:
Bára (36): Dokážu se s manželem milovat, jen když myslím na jiné muže. Je to nevěra?
Aneta (32): Řekla jsem manželovi, že jsem ho podvedla. On teď po mně žádá něco, co mě totálně vykolejilo
A ako to máte s neverou vy? Ocitla sa niekedy vo vašom živote? Prípadne, dokázali by ste ju odpustiť?


2 komentáre:

  1. Zkrátka to je věc, na kterou má každý jiný pohled, jinou hranici únosnosti, jinou hranici tolerance. Někdo za nevěru považuje i jen myšlenku, někdo až jen fyzický kontakt. Zkrátka se musí najít partneři, kteří mají na danou věc stejný pohled, stejné měřítko, aby byli navzájem spokojeni a v souladu. Spíš tu jde o jinou věc a to hledání důvodu, proč k nevěře dojde. Často partneři už nemají společný životní cíl, za kterým jdou a společně na něm pracují, mají pohodu,jistotu a tedy nudu, tak hledají vzrušení jinde a někdy právě v podobě nevěry. Něco jiného jsou samozřejmě notoričtí nevěrníci, pro ně to je zábava.

    OdpovedaťOdstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...