Hľadať tu :-)

štvrtok 17. decembra 2020

Úvaha o taxikárke

Ahojte priatelia. Opäť nestíham a aj toto je trošku retrospektívna úvaha, ktorá mi napadla takmer pred mesiacom a nedávno sa mi pripomenula, tak to sem hodím.

Na stredu, 25. 11. som si na ráno na 7mu dohodla taxík do Modry (cca 20km) s jednou pani na facebooku. Bolo 06:55, keď mi volala, že už je tu. Naložili sme bábo a vyrazili sme. Všetko bolo v poriadku, jazda absolútne bez problémov, pani vybrala cestu cez Šenkvice (neskôr som sa dozvedela, že je jednoduchšie ísť cez Pezinok, ale ráno bývajú zápchy pri logistickom centre, takže podľa mňa vybrala dobre). Cca o 40 minút sme boli na mieste. Bola som spokojná. Nevedela som, koľko budem v nemocnici, ale dohodli sme sa, že jej zavolám a príde pre nás.

Tak som jej potom volala a prišla na to isté parkovisko, kde nás vyložila. Všetko opäť v poriadku, začalo mierne pršať. Už počas prvej jazdy vysvitlo, že pani má tiež malé bábo, ale netušila som aké malé. No počas jazdy späť jej volala dcéra, či má malému urobiť jesť. Nedokázala som odhadnúť vek tej dcérky, ale prišlo mi to, že momentálne nie je u nich doma žiadna dospelá osoba. O chvíľu na to volala pani taxikárke asi svokra (oslovovala ju babi), ktorá sa pýtala, či jej zajtra prinesie malú. A ona, že zajtra asi nie, lebo musí ísť s malým na kĺby do Nitry a nevie do kedy tam budú a tak.

A vtedy ma to dosť zarazilo, lebo na kĺbiky, čo som zatiaľ čítala tak sa najviac išlo v 8 mesiaci na kontrolu. Neviem, aká malá bola tá malá, lebo aj môjho brata volali hádam ešte v 15tke Peťko, takže to je relatívne, ale aj tak mi to prišlo, že pani nechala doma kvôli kšeftu dve pomerne malé deti z toho jedno bábätko. A tak som si počas jazdy nad tým uvažovala, samozrejme som podrobnosti nezisťovala, nie som veľmi ten typ, ktorý by vykecával s taxikármi (snažím sa aj preto chodiť taxíkom len keď musím). Ja osobne by som sa hrozne bála, že sa niečo stane, bábätká hoci sa nezdajú, som dosť pohyblivé a v fakt v sekunde vedia byť úplne inde než kam ich človek položil. Tiež nie som extra za to, že by sa staršie dieťa malo starať o mladšie. O dieťa sa majú starať predovšetkým rodičia. Hodiť na staršie dieťa zodpovednosť za mladšie je v mojich očiach naozaj dosť veľký čin. Úprimne, naozaj si neviem predstaviť, akoby reagovalo staršie, trebárs aj 12ročné dieťa na to, keby si bábätko trebárs rozbilo hlavu a tiekla by mu krv o 106, keďže z hlavy krv tečie statočne. Ja viem, s mojimi katastrofickými scenármi by som mohla dostať Oscara, ale hyperteoreticky. Pani nebola doma viac ako hodinu, keďže cca 35-40 minút išla zo Senca do Modry a rovnaký čas opäť naspäť. To nie je ísť vysypať smeti alebo odbehnúť po vajíčko k susedke.

A prečo sa mi pani taxikárka pripomenula? Lebo okrem ponúkania studených mís na Silvestra sa nedávno prihlásila jednej mamičke, že jej postráži bábätko. Vtedy vo mne mierne hrklo, keďže tiež občas uvažujem, že by som potrebovala malého postrážiť, ale hneď som si pomyslela, že tejto pani by som ho nedala. Možno to bola len náhoda, možno som to z nedostatku informácií zle vyhodnotila, ale proste ako maminka táto pani u mňa veľkú dôveru nezískala. Ako taxikárka super. Tam nebolo čo vytknúť.

Tak to len taká úvaha na večer.

2 komentáre:

  1. Zajímavé téma. Těžko soudit, kdysi starší sourozenci mladší hlídali běžně. Asi záleží na povaze a schopnostech toho staršího.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To len taká úvaha. Samozrejme, že som občas postrážila brata a dosť často som ho dostala ako bonus k povoleniu ísť von. Preto som bola aj pri jeho rozbití hlavy, keďže sme sa boli spolu sánkovať, ale to bol ešte svet, v ktorom existoval ❄

      Odstrániť

Hana Bořkovcová - Zakázané holky

Toto je po dlhšej dobe knižka, ktorú som prečítala v elektronickej podobe. Dostala som sa k nej vďaka článku u Iwky  Zakázané holky (anawibl...