Hľadať tu :-)

piatok 20. marca 2020

Potvrdenie

Ahojte moji čitatelia, aj keď v tejto rubrike asi skôr čitateľky, aj keď osobne si myslím, že by sa muži mali aj do procesu tehotenstva zapájať viac, ale tým vás teraz trápiť nebudem.
Ako so spomínala v prvom článku na túto tému, v pondelok 28. 10. 2019 som bola na 14:30 objednaná k mojej gynekologičke. Jej oridnácia sa nachádza v pomerne novej poliklinike v Mlynskej doline v BA, kde nie sú priamo samostatné čakaráne, ale také vyhradené priestory. Zhodou okolností je gynekológia posledná na ľavom krídle a tak je tam väčšie súkromie než pred inými ambulanciami. Na poschodie vedú točité schody a rovno pri nich je toaleta. Tá je pre všetkých, teda pre obe pohlavia, pre vozíčkárov a dokonca som si všimla, že ju navštevuje a personál. No, tak som ju navštívila aj ja po hodinovej ceste z SC to bolo celkom pochopiteľné a potom som sa presunula na koniec ľavého krídla a čakala. Asi niečo viac ako polhodinku, pomädzi to, som si písala s Luckou, ktorá bola jedna z mála, kto vedel presne, kde som a prečo som tam.

Sestrička ma zavolala dnu, sadla som si na stoličku a doktorka sa ma opýtala, prečo som prišla. Tak ja, že si myslím, že som tehotná, na to sa ma opýtala na dátum poslednej menšturácie, ten som mala pripravený na to zobrala také to koliesko na výpočty a povedala, že to už bude vidieť a poslala ma dozadu sa zobliecť a do kresla.
Vyšetrenie ultrazvukovou vaginálnou sondou prebiehalo spočiatku tak ako zvyčajne, keď sa ma doktorka opýtala, či nepotrebujem na WC, že močový mechúr je dosť plný a nevidí poriadne, ale že niečo tam je. Tak som si natiahla len nohavice a bosá a som bežala na toaletu. Potom som sa vrátila naspäť dnu a už bolo krásne vidieť.
Najkrajšia "vec", akú som kedy videla. 3,5mm živého stvorenia, ktorému trepotalo primitívne srdiečko ako o život. Pre mňa to bola láska na prvý pohľad.
Pani doktorka mi vytlačila fotku, tú vám sem dávať nebudem, už dávnejšie som sa rozhodla, že fotky bábätka pôjdu maximálne do súkromných správ, žiadne siete, či blogy.
Potom som sa obliekla a pani doktorka mi vypísala správu a dala mi taký obal, do ktorého mi dala tú fotku a spýtala sa ma, či by som vedela v stredu ráno prísť na odber krvi. Jasné, nie je problém a termín prvej poradne sme stanovili na 26. 11. o 09:00.

Paráda


Preklad správy:
Prišla potvrdiť želanú graviditu (doteraz inak neviem, ako prišla na to, že želanú, ale OK)

PM - posledná menštruáia (píše sa prvý deň)
Amenorhoe sec - vynechanie menšturácie, subjektívne tehotenstvo
Obj. (objektívne): malá UI grav. - malé vnútromaternicové tehotenstvo
UZV (ultravzuk): centr. uložená kavita (centrálne uložená dutina), žĺtkový vak + (žltkový vak prítomný), akcia + - akcia srdiečka prítomná.

Hneď ešte v ambulancii som si odfotila fotku mobilom a poslala tatinovi (môjmu) s textom: pozdrav vnúčatk a partnerovi, ktorý bol v práci a preto som mu nechcela volať. Za to som chcela volať mamine: volaná stanica je dočasne nedostupná. Tak ja mám prvýkrát oficiálne potvrdené tehotenstvo a nikto z najbližších sa neozýva??? To vážne???
Vsuvka: viem, že niektorí viete, že už som bola raz tehotná, pred 15 rokmi, žiaľ skôr ako sa moje tehotenstvo oficiálne potvrdilo, došlo k potratu následkom dopravnej nehody. Dodnes sa nedá úplne zistiť, či to bolo skutočne tehotenstvo, všetky výsledky a vyšetrenia, ktoré mi vtedy robili tomu však nasvedčovali a aj ja som to tak cítila a cítila som, že je to dievčatko.
Nakoniec som sa rozhodla ísť s intrákov trochu peši. Vybíjal sa mi mobil a ja som prešla pod most Lafranconi, potom okolo bývalého PKO a niekde v tejto fáze som svoje tehotenstvo oznámila človeku, pre ktorého to bol asi veľký šok, keďže veľmi dobre poznal môj postoj k deťom.
Neskôr mi volala aj mamina, to už som bola na nábreží Dunaja a keď som sa jej opýtala, či sedí, hneď sa ma opýtala, či som tehotná a ja že áno, že idem z gynekológie, jej reakcia ma neskutočne dojala, veľmi sa tešila a stále opakovala: budem stará mama, budem stará mama.
Nakoniec sa mi ešte tesne pred úplným vybitím mobilu aj partner a že sme obaja už na ceste domov a tam sa spolu porozprávame a tak aj bolo.
No a to je na teraz všetko priatelia.
Budúci článok snáď čoskoro Usmívající se

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Týždeň 19. 03. 2024 - 25. 03. 2026

Utorok - Mám strašne pocit, že som sa vrátila do čias na rodičovskej. Proste rána také pomaličké, potom prechádzka, obed, spánok, upratovani...